Obchodné podmienky
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP”) upravujú práva a povinnosti spoločnosti FAJNOVO (Alžbeta Bíleková Kováčová) so sídlom 947 01 Hurbanovo Vék 2174/36, Slovenská republika, IČO: 52 682 684, DIČ 1045995819 (ďalej len „Predávajúci”) a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci”) pri kúpe tovaru ponúkaného Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke Predávajúceho obchodFAJNOVO.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu na internete (ďalej len „Kúpna zmluva”). (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany”).
- Tieto VOP platia na území Slovenskej republiky a dalších krajín Eú pre kúpu tovaru objednaného prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „E-obchod”) na obchodFAJNOVO.sk.
- VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na obchodFAJNOVO.sk.
- Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Ak je Kupujúci spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, teda ak sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, všetko v znení neskorších právnych predpisov.
- Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov zostávajú týmito VOP nedotknuté.
- Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom E-obchodu na obchodFAJNOVO.sk.
- Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky E-obchodu na obchodFAJNOVO.sk a celková cena tohto tovaru, spracovaný systémom E-obchodu.
- Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku Predávajúceho na obchodFAJNOVO.sk.
- Kontaktné údaje Predávajúceho pre Kupujúcich: FAJNOVO, Tel.: 0907 55 82 55/ (pondelok až piatok) medzi 10.00 – 17.00 hod., E-mail: obchodFAJNOVO@gmail.com (pondelok až nedeľa) medzi 10.00 – 15.00 hod.
- Proces registrácie Kupujúceho, elektronické objednanie tovaru a uskutočnenie platby za tovar elektronicky objednaný ako aj spracovanie osobných údajov Kupujúceho je chránené a zabezpečené prostredníctvom SSL certifikátu.
Ceny
Kúpna cena tovarov ponúkaných Predávajúcim prostredníctvom obchodFAJNOVO.sk je uvedená vždy v okne vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak.
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov uvedené na obchodFAJNOVO.sk s tým, že nové ceny tovarov sú pre Kupujúceho platné dňom ich uverejnenia na obchodFAJNOVO.sk. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na tovar už Kupujúcim objednaný. V prípade, ak sa na obchodFAJNOVO.sk objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému a chybného zobrazenia údajov sa pri tovare objaví cena “0 EUR” alebo “1 EUR”, Predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak Kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
Objednávanie tovaru
Pre objednanie tovaru kliknite myšou na obrázok košíka s príslušným nápisom a titul bude vložený do nákupného košíka. Potom sa budete môcť rozhodnúť, či chcete nákup uzavrieť (vyplníte pripravený formulár) alebo pokračovať v nakupovaní. Po záväznom potvrdení objednávky dostanete okamžite spätné potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli.
- Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých registračných formulárov.
- Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri registrácii nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil registračný formulár chybne. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo Kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia Predávajúceho.
- Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy a je záväzná.
- Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia elektronickej objednávky v systéme. Predávajúci je povinný potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) obsah elektronickej objednávky Kupujúceho a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu obchodFAJNOVO@gmail.com.
- Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
- 5.1 Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt(telefón a e-mailová adresa);
- 5.2 Kód objednávaného tovaru podľa katalógu alebo tiež jeho popis;
- 5.3 Množstvo objednávaného tovaru;
- 5.4 Adresa miesta dodania tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že tovar má byť dodaný na adresu sídla/bydliska Kupujúceho) ;
- 5.5 Okamih dodania tovaru (deň, hodina), ak sa Kupujúci dohodne s Predávajúcim odlišne ako je uvedené vo VOP;
- 5.6 Meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že k prevzatiu dodávaného tovaru je oprávnený Kupujúci, prípadne akýkoľvek jeho zamestnanec).
Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho článku, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
Dodacie lehoty
Dodacia lehota je uvedená pri každom produkte osobitne a znamená, do koľko pracovných dní zvyčajne daný titul dorazí na poštu alebo adresu Kupujúceho. Pri jej určovaní vychádzame z dodávateľsko-odberateľských skúseností, ako aj z aktuálnej dostupnosti u dodávateľov. Jej dĺžka sa zvyčajne pohybuje od 4 hodín do 28 pracovných dní. Ak je uvedené, že máme tovar na sklade, znamená to, že ho máme na centrálnom sklade v počte minimálne 1 kus a vieme vám ho vyexpedovať najneskôr do 18tej hodiny každého pracovného dňa po prijatí objednávky. V prípade objednávky viac ako 1 ks tovaru, pri ktorom máme uvedené, že je na sklade, negarantujeme okamžitú dostupnosť všetkých objednaných kusov a budeme Vás kontaktovať na upresnení a doladení vašej objednávky. Kupujúci má v prípade predĺženia uvedenej dodacej lehoty právo od zmluvy odstúpiť. Ak si objednáte produkt, ktorý dodávateľ vypredal, prípadne z akýchkoľvek dôvodov stiahol z predaja a neinformoval nás, okamžite vás budeme informovať (telefonicky, e-mailom), stornujeme objednávku a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet, pokiaľ sa spolu nedohodneme inak. Objednávky vybavujeme priebežne každý pracovný deň.
- Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti tovarov a prevádzkových možností Predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne, obvykle od 4hod do 28 pracovných dní od dňa, keď Predávajúci potvrdil prijatie elektronickej objednávky Kupujúceho a to na mieste dodania uvedené v elektronickej objednávke. Dodacia doba je však rôzna vzhľadom na dostupnosť niektorých artiklov. Pre vybrané produkty, Predávajúci špecifikuje dátum jeho dodania priamo na stránke vybraného produktu.
- Kupujúci je informovaný o zaslaní tovaru e-mailom. Status elektronickej objednávky si môže skontrolovať po prihlásení sa v systéme.
- Tovar je dodávaný prostredníctvom kuriérskej služby na adresu miesta dodania uvedenú Kupujúcim v elektronickej objednávke. Kuriérska služba bude emailom/telefonicky/SMS kontaktovať Kupujúceho pred dodaním tovaru Kupujúcemu. V prípade, ak Kupujúci nebude prítomný na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, Kupujúci zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu a/alebo poštovej/kuriérskej službe v dôsledku neúspešného dodania tovaru Kupujúcemu. Náklady opätovného dodania tovaru Kupujúcemu znáša Kupujúci.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím.
- Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
- Dodanie tovaru na územie ostatných členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
Spôsob dodania tovaru
Tovar posiela Predávajúci podľa voľby Kupujúceho prostredníctvom Kuriérskej služby, s ktorou v momente odosielania tovaru Predávajúci spolupracuje. Dodacia lehota uvedená pri vytváraní objednávky znamená, do koľkých dní dané tituly dorazia na adresu Kupujúceho.
Ak tovar nebol doručený, Kupujúci je povinný nahlásiť skutočnosť Predávajúcemu. Predávajúci následne poskytne bližšie informácie pre úspešné doručenie balíka Kupujúcemu.
K cene objednávky pripočítavame nasledovné poštovné náklady podľa spôsobu a adresy dodania.
- 2 € (pri objednávke vo výške menšej ako 20 € v obciach Hurbanovo, Hurbanovo časť Vék, Zelený Háj, Nová Trstená , Martovce, Bajč, Imeľ, Nesvady, Nové Zámky)
- 0 € (pri objednávke v min.výške 20 € v obciach Hurbanovo, Hurbanovo časť Vék, Zelený Háj, Nová Trstená , Martovce, Bajč, Imeľ, Nesvady,Nové Zámky)
- 0 € (pri osobnom prebratí objednávky v kamenej predajni FAJNOVO na Komárňanskej ulici (oproti letisku) v Nových Zámkoch
Iné poplatky ani balné neúčtujeme. Uvedené poplatky platia pre odoslanie balíkov v rámci horeuvedenej rozvozovej osi (v obciach Hurbanovo, Hurbanovo časť Vék, Zelený Háj, Nová Trstená , Martovce, Bajč, Imeľ, Nesvady, Nové Zámky). V prípade rozdelenia jednej objednávky na viac zásielok na základe vášho želania vám môže byť účtované poštovné za každú zásielku samostatne.
Spôsob platby
Platby sa vykonávajú v EUR, pričom Predávajúci vyžaduje jeden z nasledujúcich spôsobov platby:
- dobierka (platba pri prevzatí tovaru): Pri tomto spôsobe platby Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri prevzatí kuriérovi (osobe poverenej rozvozom tovaru);
- elektronické bankovníctvo (platba vopred bankovým prevodom): Pri tomto spôsobe platby je Kupujúcemu zaslaný tovar kuriérskou (rozvozovou) službou po uhradení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávky na účet FAJNOVO (Alžbeta Bíleková Kováčová), Variabilný symbol: použite číslo Vašej elektronickej objednávky.
- názov účtu: Alžbeta Bíleková Kováčová, číslo účtu: 8016151758 / 1100, názov banky: Raiffeisen BANK, IBAN: SK4011000000008016151758, BIC/Swift: TATRSKBX
V každej zásielke je priložená faktúra – daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako záručný list (ak ste si nepriali inak). Ak doklad chýba, prosíme informujte nás čo najskôr telefonicky alebo na e-mailovú adresu obchodFAJNOVO@gmail.com.
Záručná doba
Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov, a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom, ak nie je uvedené inak. U tovarov krátkodobej trvanlivosti, kde patrí ovocie a zelenina, mliečne výrobky a tak ďalej takáto záručná doba samozrejme neplatí.
obchodFAJNOVO.sk ručí zákazníkovi za:
- dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky zákazníkom
- dodanie tovaru tak, aby nebol poškodený
- dodanie tovaru v takom množstve a sortimente, v akom bol uvedený na objednávke
- priloženie daňového dokladu, ak si zákazník neprial inak
obchodFAJNOVO.sk nenesie zodpovednosť za:
- oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou Kupujúceho
Ak si prajete zrušiť objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo najskôr nás prosím kontaktujte a uveďte číslo Vašej objednávky. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze vám vrátime najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili.
Zároveň si vyhradzujeme právo stornovať Vašu objednávku na tovar, ak vám ho už nebudeme schopní dodať z dôvodu jeho vypredania alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
Nečakané skutočnosti
Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné.
V prípade, že nastane nečakaná udalosť sú Zmluvné strany povinné si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.
Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje Predávajúceho od dohodnutých záväzkov.
Záverečné ustanovenia
- Pri nákupe tovaru na obchodFAJNOVO.sk sa predpokladá zo strany Kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie technológiou podmienených možných problémov.
- Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na obchodFAJNOVO.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje Kupujúceho.
- Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na obchodFAJNOVO.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
- Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií zo obchodFAJNOVO.sk.
- Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary uvedené na obchodFAJNOVO.sk.
- Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť. Zmeny a/alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na obchodFAJNOVO.sk.
- Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru.
- Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s VOP Predávajúceho.
Zľavové kupóny
- obchodFAJNOVO.sk môže klientovi vystaviť na nákup zľavový kupón v určitej hodnote ako odmenu za opakované nákupy.
- obchodFAJNOVO.sk riadne informuje podmienky použitia, platnosti a hodnoty kupónu prostredníctvom zverejnenia na obchodFAJNOVO.sk.
- Takto vystavený zľavový kupón nie je právne nárokovateľný.
- V prípade odstúpenia od zmluvy z akýchkoľvek dôvodov alebo akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru klientom spoločnosti obchodFAJNOVO.sk zakúpeného na základe uplatneného zľavového kupónu, má klient nárok len na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru uhradil okrem uplatneného zľavového kupónu aj peňažnými prostriedkami, a ktorá presahuje hodnotu použitého zľavového kupónu na zakúpenie tovaru. obchodFAJNOVO.sk môže rozhodnúť o tom, či zľavový kupón klientovi v prípadoch podľa predošlej vety vystaví na použitie v ďalšej objednávke.
Reklamovanie tovaru (Reklamačný poriadok) a vrátenie tovaru
Stručné informácie a podmienky nájdete v časti Reklamačný poriadok a vrátenie tovaru.
Používanie materiálov zo stránky
© obchodFAJNOVO.sk Všetky práva vyhradené. Akékoľvek použitie obsahu – častí alebo celku, najmä rozmnožovanie a šírenie textov, obrázkov, fotografií či ukážok akýmkoľvek mechanickým alebo elektronickým spôsobom je bez písomného povolenia a súhlasu obchodFAJNOVO.sk zakázané.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup spoločnosti FAJNOVO (Alžbeta Bíleková Kováčová) so sídlom 947 01 Hurbanovo Vék 2174/36, Slovenská republika, IČO: 52 682 684, DIČ 1045995819 (ďalej len „Predávajúci”) a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci”) pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovéj adrese obchodFAJNOVO.sk a práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany”) s tým súvisiace.
- Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na Zrelo.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
- Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na Zrelo.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky Predávajúcemu je prejavom súhlasu s reklamačným poriadkom a stáva sa pre Kupujúceho záväzným.
- Reklamačný poriadok je verejne dostupný na obchodFAJNOVO.sk.
Kontrola tovaru pri prevzatí
- Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom – kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
- Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
- Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do troch dní od prevzatia zásielky, uplatniť u Predávajúceho. Inak sa dodávka považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.
- Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať zavády a nedostatky tovaru zakúpeného na obchodFAJNOVO.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
Priebeh reklamácie/výmeny/vrátenia tovaru
Kupujúci je povinný odoslať email o reklamácií/vrátení/výmene tovaru na obchodFAJNOVO@gmail.com.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy bezdôvodne: Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy kedykoľvek od prevzatia tovaru, ktorý nepodlieha rýchlej skaze (ovocie a zelenina) bez uvedenia dôvodu. Tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť nepoškodený, nesmie javiť známky nosenia a používania, musí obsahovať všetky pôvodné komponenty originál pripevnené k tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. Pôvodné dopravné náklady znáša Kupujúci v prípade vrátenia všetkých artiklov Kúpnej zmluvy. Predávajúci vráti Kupujúcemu plné náklady za zakúpený tovar. Predávajúci vráti peňažné prostriedky Kupujúcemu do 14 pracovných dní od zaevidovania vráteného tovaru v sídle spoločnosti FAJNOVO
- Kupujúci vracia tovar, ktorý si neobjednal: V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, nezodpovedá tovaru, ktorý prevzal, Kupujúci má právo vrátiť tovar Predávajúcemu kedykoľvek od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s vrátením tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša Predávajúci. Predávajúci vráti peňažné prostriedky Kupujúcemu do 14 pracovných dní od zaevidovania vráteného tovaru v sídle spoločnosti FAJNOVO. V prípade doručovania riadneho tovaru platia ustanovenia sekcia “Dodacie lehoty” týchto podmienok.
- Kupujúci požaduje zámenu tovaru v dôsledku nevyhovujúcich parametrov tovaru (veľkosť, hmotnosť, alebo príchuť tovaru): V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, mu nesedí z dôvodu nevyhovujúcich parametrov, má právo vrátiť prevzatý tovar a požadovať jeho výmenu za tovar iných parametrov, môže tak učiniť kedykoľvek. Tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť nepoškodený, nesmie javiť známky používania, musí obsahovať všetky pôvodné komponenty originál pripevnené k tovaru. Výmenu tovaru je možné uskutočniť iba v prípade, ak to umožňujú skladové zásoby Predávajúceho. V opačnom prípade sa má za to, že Kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. Predávajúci dodá zamenený tovar Kupujúcemu bezodkladne v zmysle bodu “Dodacie lehoty” týchto podmienok.
- Kupujúci si uplatňuje právo vyplývajúce zo zodpovednosti Predávajúceho za vady predaného tovaru: Bližšie podmienky sú upravené v článku “Záručné podmienky a záručná doba” tohto reklamačného poriadku.
- Kupujúci je povinný uviesť v emaili o reklamácií/vrátení/výmene nasledujúce údaje:
1.1 Identifikácia Kupujúceho, t.j. meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, kontakt (telefón a e-mailová adresa);
1.2 Číslo elektronickej objednávky (Číslo na faktúre);
1.3 Popis tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť/vrátiť a popis zameneného tovaru s uvedením kódu, farby, veľkosti, množstva a ceny tovaru;
1.4 V prípade vrátenia tovaru číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód banky, v ktorej je účet vedený;
1.5 V prípade výmeny tovaru uviesť adresa, na ktorú má byť dodaný vymenený tovar; - Ak sa v prípade neúplnosti informácii Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať Kupujúcemu a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 14 pracovných dní od prevzatia emailu a/alebo zaevidovania vráteného tovaru, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho naspäť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
- Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je priložený tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti.
- Tovar, ktorý je predmetom bezdôvodného vrátenia/zámeny musí byť kompletný, nepoužitý, nepoškodený a v pôvodnom nepoškodenom obale. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené. Kupujúci je povinný poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
- Kupujúci je povinný kompletne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie na adresu sídla Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
- Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s týmito VOP, znížená o manipulačný poplatok/poplatky, v prípadoch ustanovených v týchto VOP, bude prevedená na účet Kupujúceho uvedený vo Formulári a to do 15 dní odo dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode 1.1, 1.2 a 1.3 tohto článku.
Záručné podmienky a záručná doba
- Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov, pokiaľ sa nejedná o tovar podliehajúci rýchlej skaze (ovocie a zelenina, mliečne výrobky a tak ďalej). Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
- Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
- Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný v emaily čo najvýstižnejšie popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje.
- Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
- Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Náklady na dodanie reklamovaného tovaru Predávajúcemu uhrádza Kupujúci. Pri neoprávnenej reklamácii je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením takejto reklamácie vo výške 12 EUR.
- Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 14 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
- Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, tovar zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
- Predávajúci zašle Kupujúcemu o vybavení reklamácie email s finálnym stanoviskom voči reklamácii.
- Kupujúci sa môže voči rozhodnutiu reklamácie odvolať v lehote 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia.
Záverečné ustanovenia
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na obchodFAJNOVO.sk.
V Nových Zámkoch dňa 17. 7. 2021
FARMÁRSKY OBCHOD FAJNOVO (Alžbeta Bíleková Kováčová)